top of page

Finn dine helsekontakter

Individuelt prosjekt

Prosjektvarighet: 3-4 uker

Veiledere: Frederik Meinerz Hansen, Ragnhild Mjønner, Maiken Solberg Olsen og Mosse Sjaastad

Prosjekpresentasjon med manus:

finn_mine_helsekontakter_med.notater
.pdf
Last ned PDF • 20.79MB
 

Finn kom til klassen vår med spørsmålet:


Bør vi implementere en helsetjeneste i Finn? Og i så fall, hvordan bør denne se ut?


I dette prosjektet fikk jeg øvd meg mer i å tenke penger og businessmodell, ettersom Finn satte krav om at designløsningen skulle være økonomisk lønnsom for dem. Derfor var det viktig å tenke på hvordan konseptet jeg kom opp med kunne imøtekomme både "supplyers" og "demanders" behov.


Jeg startet derfor ut med å tenke vel så mye på supplyer (de som velger å være på Finn for å tilby noe) som på demander (de som bruker det som tilbys). Ettersom Finn er en markedsplass valgte jeg å gå inn i den kommersielle verdenen av helsetjenester som tilbys, og valgte meg en representativ for denne gruppen - tannleger.


Jeg gjorde grundig desktop-research, og intervjuet både tannleger og pasienter. Deretter kartla jeg innsikt og funn i et innsiktsmap for å få oversikt, og for å kunne peke ut det mest interessante å gå videre med.



Jeg utviklet konsepter på bakgrunn av key findings fra research-fasen, og testet med low fidelity prototypes på brukere, både pasienter og tannleger.



Jeg tok med meg all feedback inn i utviklingen av en high fidelity prototype.



Jeg laget en clickable high fidelity prototype i Figma, som jeg testet på flere brukere. Jeg fulgte naturligvis Finns designmanual for UI og visuell design for at løsningen min skulle imøtekommepasse oppdragsgivers identitet. Her er utdrag fra appen.


 

bottom of page